جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

اتحادیه عرب در واکنش به اقدام صهیونیست‌ها در به آتش کشیدن مساجد نسبت به جنگ دینی در منطقه هشدار داد

محمد صبیح، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی عربی اشغالی اعلام کرد که به آتش کشیدن مساجد در اراضی فلسطینی امری خطرناک در خاورمیانه است و ایجاد جنگ دینی در منطقه را هشدار می‌دهد.

وی گفت: هدف قرار دادن مساجد در کرانه باختری کل منطقه را وارد درگیری‌های دینی می‌کند و این درگیری به خیابان‌ها کشیده خواهد شد و مسئولان اسرائیلی نمی‌توانند پیامدهای آن را تحمل کنند.

حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای از دولت‌های عربی و اسلامی خواست حقوق ملت فلسطین را حفظ کرده و از مقدسات اسلامی حمایت کنند. حزب‌الله لبنان اعلام کرد: ایجاد یک صف واحد در رویارویی با اقدامات جنایت کارانه صهیونیستی که احساسات دینی مسلمانان را هدف قرار داده، ضروری است.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به تجاوزاتش علیه مقدسات مسلمانان ادامه داده و در حق مساجد و کتاب مقدس مسلمانان دست به جنایت‌هایی وحشتناک می‌زندو این  درحالی است‌که همچنان سیاست شهرک‌سازی‌ و اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان را دنبال می‌کند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان هم با محکوم کردن این اقدام خواستار واکنش به این مسئله شد و گفت: جهان عرب به یک سراب صلح تکیه کرده است درحالی‌که دشمن تنها زبان خشونت را می‌فهمد، ما باید از مقاومت در این راستا حمایت کنیم.

این در حالی است که جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا روز گذشته در تلاش برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم به دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان رفته بود. شخصیت‌های فلسطینی مخالفت شدید خود را با از سرگیری مذاکره با مقام‌های رژیم صهیونیستی با توجه به اقدام‌های این رژیم اعلام کرده‌اند.

عمروموسی، دبیرکل اتحادیه عرب هم روز گذشته اعلام کرد که موضع‌گیری تند اسرائیل همه ما را به مذاکرات غیرمستقیم بدبین ساخته است.

کد خبر 106835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز